امام سجاد (ع) و بیماری

shobahatdini

شبهات بروز دین اسلام

امام سجاد (ع) و بیماری

مهدی صیادی
shobahatdini شبهات بروز دین اسلام

امام سجاد (ع) و بیماری

#پاسخ
 
امام سجاد علیه السلام در جریان حادثه کربلا گرفتار بیماری #سختی بودند که این بیماری مانع از حضور ایشان در جبهه نبرد شد .
 
شیخ #مفید به نقل از حمید بن مسلم می نویسد ؛
 
« سپس به علی بن الحسین رسیدیم ، که در بستر افتاده و به شدت بیمار بود ، گروهی از پیادگان با شمر رسیدند ، آنان به شمر گفتند آیا این بیمار را نکشیم ، من گفتم سبحان الله بیماری اش کارش را می سازد ( نیازی به کشتن نیست ) همواره چنین گفتم تا آنان را از او باز گرداندنم »
 
الارشاد ج2 ص112
 
بحار الانوار ج45 ص61
 
طبری از امام #سجاد علیه السلام نقل می کند ؛
 
« در شبی که بامدادش پدرم به شهادت رسید نشسته بودم و عمه ام زینب از من پرستاری می کرد ( و من بیمار بودم )»
 
تاریخ طبری ج5 ص420
 
الارشاد ج2 ص93
 
در کتاب شرح الاخبار هم چنین آمده است ؛
 
« امام زین العابدین در آن ایام به شدت بیمار و #سنگین و از جنگ ناتوان بود »
 
شرح الاخبار ج3 ص250
 
در کتاب الامالی شجری نیز چنین آمده است ؛
 
« امام سجاد بیمار بود و اندکی در جنگ شرکت جست ، اما چنان ناتوان بود که به سان زخم خوردگان از معرکه بیرونش آوردند و خداوند مرگ را از او دور کرد و به همراه زنان اسیر شد »
 
الامالی شجری ج1 ص171
 
ابن سعد نیز می نویسد ؛
 
« امام سجاد در کربلا بر اثر #بیماری نجنگید »
 
الطبقات الکبری ج5 ص221
 
بیماری حضرت تنها در زمان حادثه کربلا به تقدیر الهی جهت مصون ماندن جان شریفش برای تصدی منصب امامت بوده است و چنان نبوده که ایشان در تمام طول عمر بیمار باشد و تعبیر #عابد_بیمار در مورد ایشان تعبیر مناسبی نمی باشد .
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 11 دی 1398 | 20:34 | نویسنده : مهدی صیادی |
.: Weblog Themes By Slide Skin:.